Кодекс понашања

КОДЕКС ПОНАШАЊА УЧЕНИКА:

  • Упознајте Кодекс понашања ученика наше школе
  • У школу долазимо уредни и прикладно одјевени. Ученик је дужан да у школу долази прикладно обучен. Неприкладно је долазити у прекратким сукњама, шорцевима, мајицама са великим деколтеом, откривеног стомака, у провидној одјећи…
  • Ученик је обавезан да редовно похађа наставу.
  • У школу долазимо 10 минута пре почетка наставе.
  • Поштујемо своје вријеме и вријеме других придржавајући се планираних термина и распореда часова.
  • Чувамо школску имовину и имовину свих оних који у школи уче и раде.
  • Ученик је дужан да пажљиво прати наставу, као и да активно учествује у њој.
  • Свакодневна обавеза ученика је доношење потребног прибора и опреме, извршавање школских обавеза.
  • Ученици су дужни да воде рачуна о хигијени просторије у којој се реализује настава, као и ходника.
  • Ученик не може да напусти час или школу без дозволе наставника.
  • У разговору слушамо саговорника дозвољавајући му да искаже своје мишљење.
  • Исказујемо своје мишљење на начин који не вријеђа саговорника.
  • Проблеме рјешавамо разговором, без свађе и туче.
  • Кад имамо проблем, тражимо и прихватамо помоћ других.
  • Свим одраслим особама у школи обраћамо се са ВИ.
  • Прије почетка часа наставника чекамо мирно испред учионице.
  • Мобилни телефони су нам искључени на часу.
  • На часу сједимо на својим мјестима.
  • На часу пажљиво слушамо једни друге.
  • Ријеч тражимо подизањем руке и чекамо да нас наставник прозове.
  • Активно учествујемо на часовима, а код куће радимо домаће задатке.
  • За вријеме одмора водимо рачуна да својим кретањем не повриједимо друге.
  • Ужинамо за вријеме великог одмора.
  • Хигијенским навикама бринемо о свом здрављу и о здрављу других.
  • Прихватамо разлике поштујући личност и физички интегритет оних који у школи уче и раде.
  • Ученик комуницира са вршњацима, наставницима, запосленима, на адекватан начин са уважавањем (ријечи које свако воли: молим, хвала, извини, изволи).
  • Строго је забрањено ометање наставног процеса, стварање буке и нереда у школском простору, гурање, туче и узајамно ометање и вријеђање.
  • Сваки ученик је дужан да пријави инциденте или активности које могу да доведу до ометања сигурности било којег ученика у школи.
  • Непримјерено је јести и пити за вријеме часа, жвакати жваку.
  • Мобилни телефони, mp-3 плејери и сличне уређаје ученик искључује за вријеме часа.
  • Ученици партиципирају у доношењу одлука на нивоу школе које су везане за њих и треба да буду са њима упознати, могу да износе разне приједлоге и идеје преко својих представника у Савјету ученика.
  • Доношење личних ствари (мобилних телефона, новца, накита…) у школу је на одговорност ученика (и родитеља).
  • Ученик је дужан да чува школску имовину, одговара за материјалну штету коју нанесе намјерно или непажњом. За сваку начињену штету одговорност сноси ученик и његов родитељ, који је дужан да штету надокнади.

КОДЕКС ПОНАШАЊА НАСТАВНИКА:

  • Наставник је обавезан да савјесно и одговорно обавља образовно-васпитни рад у школи.
  • У школу долазимо уредни и прикладно одјевени.
  • У школу долазимо 15 минута прије почетка наставе.
  • Благовремено најављујемо изостанак са наставе и промјену у распореду часова и других активности.
  • Поштујемо своје вријеме и вријеме других придржавајући се планираних термина и распореда часова.
  • Проблеме рјешавамо разговором.
  • Припремамо и организујемо наставу водећи рачуна о индивудуалним потребама и могућностима сваког ученика.
  • Стварањем добре радне атмосфере на часу подстичемо сарадничке односе међу ученицима, као и између наставника и ученика.
  • Ученици познају критеријуме у праћењу и оцјењивању њихових знања и постигнућа.
  • Оцјењујемо ученике поштујући Закон и индивидуално напредовање сваког ученика.
  • Ученику се оцјена увијек саопштава јавно уз одговарајуће образложење.
  • Дежурни наставник долази у школу 30 минута прије почетка смјене.
  • Обавеза наставника је да присуствује свим сједницама одјељенских и наставничких вијећа, као и сједницама стручних вијећa, стручних актива и тимова чији је члан.
  • Сваки наставник је обавезан да реализује ваннаставне активности (допунска и додатна настава) у складу са Рјешењем о четрдесетчасовној радној недјељи.
  • Наставник увијек треба да има у виду да је узор и модел понашања ученицима.
  • Наставник поштује личност ученика, подржава га, савјетује, усмјерава.
  • Наставник на час одлази непосредно после звона.
  • Није дозвољено ученика избацити са часа или напустити исти.
  • На часу искључити мобилни телефон.
  • Захтијевамо од ученика одржавање чистоће учионица и ходника као и чување школског инвентара.
  • Сваки пут реагујемо када имамо сазнање о насиљу или када примијетимо насиље међу ученицима.
  • Одјељењски старјешина информише родитеље ученика који се насилно понашају непосредно по догађају.
  • Наставник чува пословну тајну када је то у интересу ученика, наставника и школе.
  • Прихватамо разлике поштујући личност и физички интегритет оних који у школи уче и раде.
  • Комуникација са родитељима је професионална, коректна и конкретна. Нисмо у обавези да примимо родитеља који је дошао ван термина за пријем.

КОДЕКС ПОНАШАЊА НЕНАСТАВНОГ ОСОБЉА:

  • У школу долазимо уредни и прикладно одјевени.
  • Благовремено најављујемо изостанак са посла и промјену активности.
  • Чувамо школску имовину и имовину свих оних који у школи уче и раде.
  • Мобилни телефони су нам искључени за вријеме састанака.
  • Проблеме рјешавамо разговором.
  • Кад имамо проблем, тражимо и прихватамо помоћ других.
  • Стварањем добре радне атмосфере подстичемо сарадничке односе.
  • Сваки пут реагујемо када имамо сазнање о насиљу или када примијетимо насиље међу ученицима.
  • Радник информише oдјељенског старjешину ученика који се насилно понашају непосредно по догађају.
  • Радник чува пословну тајну када је то у интересу ученика, наставника и школе.
  • Прихватамо разлике поштујући личност и физички интегритет оних који у школи уче и раде.

КОДЕКС ПОНАШАЊА РОДИТЕЉА:

  • Уласком у школу поштујемо Школска правила и Кодекс понашања.
  • У разговору слушамо саговорника дозвољавајући му да искаже своје мишљење.
  • Исказујемо своје мишљење на начин који не вријеђа саговорника.
  • Проблеме рјешавамо разговором.
  • Кад имамо проблем, тражимо и прихватамо помоћ других.
  • Присуствујемо родитељским састанцима и редовно се информишемо о успјеху и понашању свог дјетета.
  • Сарађујемо са школом током цијеле школске године.
  • Обавезни смо да се одазовемо позиву одјељењског старјешинe и школе.
  • Благовремено обавјештавамо школу и одјељењског старјешину о разлозима изостанака дјетета из школе.
  • На примјерен начин комуницирамо са особљем школе и адекватно се понашамо у школи.
  • За што успјешнију сарадњу школе и родитеља потребно је да благовремено информишемо наставно особље о свим битним чињеницама везаним за своје дијете (оцјене, понашање, изостанци…).
  • Не смијемо дозволити да игноришемо потенцијалне проблеме наше дјеце и да не реагујемо превентивно и благовремено.
  • Изостанке дјетета правдамо љекарским увјерењем.
  • Прихватамо разлике поштујући личност и физички интегритет оних који у школи уче и раде.
  • Надокнађујемо материјалну штету коју дијете направи током боравка у школи.
  • Обавјештавамо одјељенског старјешину и школу сваки пут када имамо сазнање о насиљу или када примијетимо да се насиље дешава међу ученицима.
  • Дјеца у школу доносе личне ствари на сопствену одговорност и одговорност родитеља.

ОНИ КОЈИ ЗНАЈУ НЕКА СЕ ПОДСЈЕТЕ,
ОНИ
КОЈИ НЕ ЗНАЈУНЕКА НАУЧE!

 

 

 

 

 

 

 

Leave a comment